Bortglömd? Nej, bara oinspirerad + Grunge.

Ja, jag har varit oinspirerad nu ett bra tag, känns som om att musiken inte varit stor del av mig, trots att den faktiskt har det. Jag menar, jag behöver musik för att må bra, jag behöver musik för att inte tappa mitt humör, behöver det även för att fortsätta vara den personen jag är.
Men det var en person (http://freddystankaromlivet.bloggplatsen.se) från en chatt som drog upp och frågesatte angående bloggen, "hur går det med den?".
S-K-I-T. Man vill skriva, men man vet ju inte vad?

Men efter en stunds tänkande så skickar jag nu ut mina 3 favorit Grungeband, så får vi se vart det leder...

3. Soundgarden

Soundgarden är väl någonstans mellan Grunge och hårdrock, om du frågar mig.
Seattle-bandet har gjort lite inflytande på mig, fått mig att lyssna på nästa band.
Låten är "Black Hole Sun", vilket är deras mest igenkännande låt,men jag gillar den, riktigt mycket.




2.  Smashing Pumpkins

Smashing Pumpkins är för mig progressiv grunge, annorlunda but still grunge.
Dem har ljudet av både Emo och Grunge i samma smet, jag gillar det.
Just låten "The Beginning is the end is the beginning" är en stark låt för mig, den ger väldigt mycket både i takt, text och även det musikaliska upplägget/produktionen är verkligen något eget.
Me Like!






1. Nirvana

Ja, vad annars? Grunge = Nirvana, så är det, så kommer det alltid att vara.
Kurt Cobain är en legend och är absolut en av de mest saknade musikanten genom tiderna.
Han är en symbol för smutsiga textutkast. Han var inget musikaliskt geni, det kan jag erkänna, men han var Kurt, han var inte Jack, James, Peter eller Alf, han var KURT!
Låt - "Lithium"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0